Skapa jobbannons

Tjänsten

Om oss
Eventmässan i Kristianstad AB är ett ungt företag som arrangerar egna mässor, samt projektleder externa mässor / event. Den dagliga verksamheten bedrivs på Yllan Mäss- & Konferenscenter centralt beläget i Kristianstad. På Yllan konfererar stora och mindre sällskap, och i Yllans generösa ytor arrangeras även galor, event, mm. På Eventmässan har vi korta beslutsvägar och ett stort driv i att skapa möjligheter för våra kunder & gäster.

Vi söker en Säljare som även kommer att arbeta som Projektledare och Konferensvärdinna under tiden som Elin är föräldraledig.

Dina arbetsuppgifter
Som Säljare hos Eventmässan fortsätter du vårt arbete med att skapa mervärde i vårt varumärke samt att sprida det på den lokala marknaden. Du kommer att arbeta med nykundsbearbetning och projektförsäljning. Du kommer även att arbeta med vidareutveckling av befintliga kunder.
Tjänsten som säljare hos oss är en kombinerad roll där dina arbetsdagar varierar mellan sälj, projektledning och arbetsuppgifter som konferensvärdinna. Du kommer att vara vårt ?ansikte utåt? under våra mässor, galor och konferenser. När du är ute på fältet gör du besök hos potentiella kunder och nätverkar i olika sammanhang. Det administrativa arbetet består av tex biljettbokning, bokning av artister, logistik, marknadsföring och andra förberedelser inför evenemang.
Plötsliga förändringar under arbetsdagen förekommer ofta och du kommer att ha ett mycket varierande och spännande arbete!

Din bakgrund
Som Säljare hos oss ser vi att du har tydligt affärsfokus och ett strukturerat arbetssätt. Vidare är du relationsskapande och kreativ med hög social kompetens och starkt eget driv. Att du är målinriktad och har en känsla för service ser vi som en självklarhet. Du är en utåtriktad person som gillar att nätverka och stå i centrum. Du är förtroende- och relationsskapande och ett redan etablerat kontaktnät inom Kristianstadsregionen är meriterande. Personliga egenskaper värderas högt. Då vi är en liten organisation är det viktigt att du kan arbeta självständigt och driva saker i mål på egen hand. Du måste också vara beredd att rycka in och hjälpa till med de mest skiftande uppgifter som kan dyka upp. Meriterande om du har drivit eget företag eller arbetat i en mindre verksamhet. Erfarenhet av ledarskap väger vi också in som meriterande.

Du ska även ha god datorvana och vara god användare av Office-programmen. Du ska kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.

Tjänsten är en visstidsanställning på 60 % via Wikan Personal tom januari 2019. Tillsättning sker i november 2017. Arbetstid är dagtid, men under evenemang arbetar du även kvällar och helger. B-körkort är ett krav. Sista ansökningsdag är den 29 oktober. Intervjuer och tillsättning sker löpande, ansök därför omgående.

I detta uppdrag samarbetar med Wikan Personal. Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Sara Kvist på telefon, 044 ? 590 65 12.

Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi förse företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal, som tillfälligt eller permanent tillgodoser deras behov. Wikan har kontor på 7 orter i Sverige, omsätter ca 300 Msek och har omkring 700 anställda. Läs mer på www.wikan.se.

Om Eventmässan i Kristianstad AB